Výchovná a kariérová poradkyně Mgr. Simona Solowská
Náplň práce výchovného poradce
zajištění vyšetření žáků v pedagogicko-psychologické poradně na doporučení třídních učitelů nebo na žádost rodičů,
péče o integrované žáky s poruchami učení nebo chování – pomoc při zajišťování podpůrných opatření pro tyto žáky, pomoc při tvorbě plánů pedagogické podpory a individuálních vzdělávacích plánů pro tyto žáky, jejich projednávání a vyhodnocování účinnosti,
péče o žáky nadané a talentované – jejich vyhledávání společně s třídními učiteli, návrh další péče o tyto žáky,
sledování žáků s neprospěchem a ve spolupráci s ostatními vyučujícími hledání způsobů řešení tohoto problému,
pomoc při řešení konfliktních situací ve škole,
řešení případů hrubých a opakovaných přestupků proti školnímu řádu,
spolupráce s dalšími odborníky - pedagogicko-psychologické poradny, střediska výchovné péče, OSPOD, kurátor pro mládež, úřad práce,
poskytování kariérového poradenství žákům a jejich zákonným zástupcům
Žáci se speciálními vzdělávacími potřebami (žáci se SVP)
Hlavní náplní práce výchovného poradce na I. i na II. stupni je spolupráce na řešení problémů dětí se speciálními vzdělávacími potřebami. Nejčastěji se jedná o specifické vývojové poruchy učení (zejména dyslexie, dysortografie, dysgrafie a dyskalkulie).
Dětem, jejichž výkony v některých předmětech neodpovídají vynaložené snaze, mohou být školou poskytnuta podpůrná opatření 1. stupně. V případě, že tato opatření nepostačují, je žák odeslán na vyšetření v některém školském poradenském zařízení (pedagogicko - psychologická poradna, speciálně pedagogické centrum). Z poradny přichází do školy písemné doporučení, v němž jsou uvedeny metody pro práci s žákem, formy hodnocení, využití speciálních pomůcek, podpora v podobě asistenta pedagoga apod., žák je pak veden jako integrovaný, je zařazený do běžné třídy základní školy, a je mu věnována zvláštní péče podle doporučení školského poradenského zařízení.
Kariérové poradenství
poskytuje poradenskou činnost v této oblasti pro žáky a rodiče,
informuje o studijních možnostech a způsobu podávání přihlášek na střední školy