Školní poradenské pracoviště
Konzultační hodiny školního poradenského pracoviště ve šk. roce 2024/2025:
výchovný poradce - pondělí 8:00 - 9:00, čtvrtek 11:00 - 12:00
školní psycholog - středa 8:00 - 9:00, 12:00 - 14:00, po domluvě
metodik prevence - pondělí 13:00 - 15:00, středa 7:10 - 9:00
Školní poradenské pracoviště
Školní poradenské pracoviště (dále jen ŠPP) poskytuje poradenské a konzultační služby žákům, jejich zákonným zástupcům a pedagogům. K hlavním cílům ŠPP patří posílení pozitivních vztahů mezi všemi subjekty školy, rozšíření oblastí primární prevence a zkvalitnění péče o děti se speciálními vzdělávacími potřebami. Činnost Školního poradenského pracoviště je legislativně podpořena vyhláškou č. 27/2016 o vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami a žáků nadaných a vyhláškou č. 197/2016 o poskytování poradenských služeb ve školách a školských zařízení.
Aktivity ŠPP na naší škole zajišťuje:
Cíle:
poskytování podpůrných opatření pro žáky se speciálními vzdělávacími potřebami,
sledování a vyhodnocování účinnosti zvolených podpůrných opatření,
prevence školní neúspěšnosti,
kariérové poradenství spojující vzdělávací, informační a poradenskou podporu k vhodné volbě vzdělávací cesty a pozdějšímu profesním uplatnění,
podpora vzdělávání a sociálního začleňování žáků z odlišného kulturní prostředí a s odlišnými životními podmínkami,
podpora vzdělávání žáků nadaných a mimořádně nadaných,
průběžná a dlouhodobá péče o žáky s výchovnými či vzdělávacími obtížemi a vytváření příznivého sociálního klimatu pro přijímání kulturních a jiných odlišností ve škole a školském zařízení
včasná intervence při aktuálních problémech u jednotlivých žáků a třídních kolektivů,
předcházení všem formám rizikového chování včetně různých forem šikany a diskriminace,
průběžné vyhodnocování účinnosti preventivních programů uskutečňovaných školou,
metodická a poradenská podpora učitelům i rodičům,
spolupráce a komunikace mezi školou a zákonnými zástupci,
spolupráce školy při poskytování poradenských služeb se školskými poradenskými zařízeními
Činnosti:
poskytnutí krizové intervence dítěti, které se octne v psychicky mimořádně náročné situaci,
spolupráce s učiteli při vyhledávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami a žáků mimořádně nadaných,
reedukace dětí s SPU,
evidenci zpráv z pedagogicko – psychologických a jiných vyšetření,
práce s třídními kolektivy (diagnostika vztahů-třídní klima, školní klima, rozvoj spolupráce a komunikace, posílení pozitivních vztahů, rozvíjení osobnosti a sociálních dovedností),
anonymní anketní šetření a průzkumy ve škole (výskyt sociálně patologických jevů, vztah žáků k vyučovacím předmětům apod.) a konzultování zjištěných údajů s vedením školy, výchovným poradcem, školním metodikem prevence, třídním učitelem, při důsledném zachovávání anonymity jednotlivých žáků, kteří se šetření účastnili,
opatření k maximálnímu využití potenciálu dítěte,
opatření k posílení pozitivní atmosféry ve škole,
preventivní programy pro žáky
Veškerá dokumentace pracovníků ŠPP o svých činnostech je vedena v souladu s předpisy o ochraně osobních údajů a je archivována. Přístup k dokumentaci o dítěti mají pouze rodiče (popř. děti).